ریال
سه شنبه 11 ارديبهشت 1403

سه شنبه, 21 فروردين 1403 16:46

درمان اختلالات روانپزشکی و روانشناسی در irneuropsycho مهم

رتبه این آیتم
استان :تهران
شهر :تهران
آدرس :خیابان شریعتی، بالاتر از میرداماد، کوچه فلسفی، پلاک 5، ساختمان پرشین
تلفن :02122260067
ایمیل : https://t.me/DrFZakeri
یکی از شایع ترین بیماری های روانی که افراد در جوامع مختلف با آن دست و پنجه نرم می کنند بیماری افسردگی می باشد. با توجه به اینکه این بیماری روانی بسیار رایج است اما در برخی موارد به عنوان یک بیماری مطرح نمی شود. بیشتر افراد ناآگاه این تصور را دارند که افسردگی یک بیماری جدی نیست و فرد می تواند به دلخواه خود از افسردگی دست بکشد و به زندگی عادی بازگردد. فراموش نکنید که این یک باور بسیار اشتباه و خطرناک است که می تواند آسیب های جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد.

اکثر روانپزشکان عقیده دارند که افسردگی به عنوان سرماخوردگی روح است. آن ها اعتقاد دارند که اگر درمان این بیماری به تعویق بیفتد ممکن است بیماری عمیق تر و سخت تر شود.

با توجه به اینکه هنوز فرهنگ مراجعه به روانشناس و روانپزشک برای برخی از اقشار جامعه درونی نشده است برخی از افراد تمایل دارند که درمان بیماری افسردگی به پزشک مراجعه نکنند و در منزل بمانند.

البته باید توجه داشته باشید که درمان برخی از بیماری ها مانند افسردگی در خانه امکان پذیر است. اما توجه داشته باشید این امر تنها برای برخی از مراحل بیماری امکان پذیر است. در صورتی که بیماری به مرحله شدید و حاد خود رسیده است بهتر است بیمار به روانپزشک مراجعه کند و تحت درمان دارویی قرار بگیرد. ممکن است بیمار در مراحل اولیه افسردگی بوده و بیماری شدت نگرفته باشد در این موقعیت درمان در خانه می تواند به عنوان یک گزینه موثر باشد و در بهبود وضع بیمار تاثیر خاصی بر جای بگذارد.

درمان هایی که برای بیماری های روانی در خانه پیشنهاد می شود بسیار ساده است. این درمان ها شامل استفاده از برخی مواد غذایی، دمنوش ها، گیاهان دارویی می باشد. بیمارانی که تمایل ندارند برای درمان به بیرون از خانه مراجعه کنند می توانند از مشاوره غیر حضوری نیز بهره مند شوند.

متخصص اعصاب و روان در تهران

درمان افسردگی با داروهای گیاهی
بر اساس پژوهش ها ثابت شده است که بعضی از گیاهان دارویی امکان افزایش سرتونین در مغز را دارند به همین دلیل می توانیم از آن ها به عنوان داروهای ضد افسردگی استفاده کنیم.

زعفران یکی از مشهورترین گیاهانی است که برای درمان افسردگی به کار می رود. این گیاه به دلیل برخورداری از مواد خاصی که در ساختار آن وجود دارد باعث شادابی می شود. به همین دلیل برای درمان افسردگی استفاده می شود.

یکی دیگر از روش های درمانی افسردگی که در منزل به کار می رود استفاده از آروماتراپی یا عطر درمانی است. در این روش درمانی از اسانس ها و روغن های گیاهی استفاده می شود. این روش از قدمت طولانی ای برخوردار است و در حدود شش هزار سال پیش نیز مورد استفاده قرار می گرفته است. در این روش درمانی از روغن های معطر نظیر اسطوخودوس، اسانس نعناع، اسانس بابونه و اسانس رزماری، روغن گل سرخ، روغن گل یاس، روغن مریم گلی استفاده می شود. روش های درمانی دیگری مانند صحبت درمانی، ماساژ درمانی نیز وجود دارد. البته ناگفته نماند که تشخیص درمان افسردگی در منزل نیز باید تحت نظر روانپزشک و افراد متخصص انجام بگیرد. بیماری افسردگی یکی از متداول ترین و شایعترین بیماری ها است که در صورت پیشرفت کردن می تواند بسیار خطرناک باشد.
خوانده شده 86 بار

به اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی جهت افزایش بازدید

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در گوگل پلاس به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین
ali
ایجاد شده توسط

درج آگهی رایگان سایت رایگان بفروش هاست دارکوب طراحی سایت دارکوب
سایت خرید و فروش رایگان، طراحی شده توسط دارکوب.